بهترین آموزشگاه خیاطی ایران در سال 1400

تصویر پست
عمومی
  • 27 فروردین 1401
  • پسند
  • 0 دیدگاه

معرفی 10 آموزشگاه خیاطی برتر کشور

آموزشگاه های خیاطی برتر ایرانی که در سال 99  فعالیت خود را از دیگر آموزشگاهای خیاطی بهتر انجام داده اند بررسی و معرفی کرده ایم و نقاط قوت  آنها را عنوان کرده ایم تا بهترین آموزشگاه خیاطی را در سال (1400) معرفی کنیم.

لازم به ذکر هست که آموزشگاه های برتر دیگه هم هستند که مایل نبودن در این صفحه حضور داشته باشند. این مطلب از جانب آموزشگاه ها به عنوان تبلیغ ایجاد شده و به هیچ عنوان منبع یا مرجع رتبه دهی و رتبه بندی  آموزشگاه ها نیست.

آموزش خیاطی آسان خیاطی هنری دیرینه در سرزمین کهن ماست، اقوام مختلف و تنوع جغرافیایی در تاریخ این سرزمین، همواره با تنوع لباس به عنوان شاخصی از قوم ها معرفی شده اند، لباس پادشاهان ایران، همسران آنها و افراد بلند پایه در دربار، سمبلی برای تبعیت مردم از طراحی و مد و لباس بود، موضوعی که امروز به عنوان هنر صنعت مد و لباس معروف است . در آینده ای که تصویر آن از هم اکنون ترسیم شده، بخش اعظم نیاز جامعه را لباس های خاصی شکل خواهد داد که نه در بخش صنعت پوشاک، بلکه در بخش هنر خیاطی و طراحی لباس شکل خواهد گرفت، در برهه ای از زمان، واردات لباس های اروپایی و ترکیه ای بازار پوشاک خاص ایرانی را از هویت بومی خود خارج کرده بود، اما نیاز به خاص پوشی در میان بانوان و آقایان باز هم هنر خیاطی را در کشور ما شکوفا کرده است . آموزش خیاطی، آموزشگاه خیاطی، آموزش طراحی لباس و آموزشگاه طراحی لباس جزء پر بازدید ترین جستجو ها در این حوزه درگوگل است، بی شک بسیاری از جوانان به خوبی دریافته اند که هنر خیاطی و طراحی لباس آینده ای مفید و پر سود خواهد داشت .

در ایران مدتی است که بازار آموزش خیاطی در آموزشگاه های خیاطی بسیار داغ و پر از هنرجوهای جدید است، به همین جهت تصمیم داریم 10 آموزشگاه خیاطی برتر که سال  1400 توانستند در صدر باقی بمانند را بر اساس معیارهای مشخصی تعیین و معرفی کنیم.

در این مطلب آموزشگاه ها بر اساس خلاقیت، نوآوری، سوابق کاری و …  مورد ارزیابی قرار میگیرند و صرفا ملاک رتبه بندی نبوده  و جنبه تبلیغاتی دارد و فقط قصد معرفی این 10 آموزشگاه را داریم.

آنچه در این مطلب خواهید آموخت  جوانخرقه پوشآموزشگاه شکوفه خانم بزرگیپورموسی (شادی)موژانکلبه هنروصالهنر مادرمریم بانوتعاونشهریه مصوب سازمان

توجه داشته باشید که در این مطلب آموزشگاه ها بر اساس خلاقیت، نوآوری، میزان پرورش هنرجو، تجربه کاری، تجربه آموزشی، نحوه برگزاری دوره ها، سابقه فعالیت، ارائه مدرک، قابل قبول و رسمی از سازمان فنی و حرفه ای در پایان دوره ها و موارد تخصصی دیگر تا حدی که امکان بررسی آنها وجود داشته باشد مورد ارزیابی قرار می گیرند و صرفا ملاک رتبه بندی نمی باشد و جنبه تبلیغاتی دارد.

جوان

آموزشگاه جوان با 37 سال سابقه آموزشی در حوزه تخصصی الگوسازی و دوخت توسط استاد بهروز جوانی تاسیس شد و امروزه یکی از معتبرترین و بزرگترین آموزشگاه خیاطی و برشکاری در ایران است.؛ و تنها آموزشگاهي هست كه موسس آن آقا در تهران هستند كه مجوز رسمي آموزش به بانوان و آقايان را همزمان و يكجا دارد.

از آنجايي كه استاد جوان تعصب خاصي نسبت به صنعت پوشاك ملي داشت، همواره سعي مي كرده – حتي بسيار ناچيز – آن را بومي سازي كرده والگوهايي متناسب با اندام يك فرد ايراني تدوين نمايد.

استاد جوان با سابقه معلمي همواره از آنچه ياد گرفته و ياد ميدهد لذت مي برد به ويژه زمانيكه آموزشها مفيد، كارآمد و سودمند باشد.

از اينرو به فكر ابداع الگوهايي خیاطی مناسب با اندامهاي ايراني مي افتد؛ حتي الگوهايي كه بتواند در سطح بين المللي نيز جايگاه رقابتي براي خود داشته باشد. براي دستيابي به اين الگوها در قدم اول بايد شناخت علمي و عملي  روي اندامهاي گوناگون كودكان، نوجوانان، بانوان و آقايان بدست مي آمد. در خياط خانه شخصي خود اندازه هايي كه از مشتريان بدست مي آورد را طبقه بندي مي كرد و انها را بصورت جدولهايي سايزبندي ثبت ميكرد. تقريبا پس از ١٥ سال از هر گروه سني اندازه هاي مدوني تهيه شده بود كه مي توانست جوابگوي اندازه هاي مورد نياز توليد كنندگان لباس با درصد خطاي كمتري باشد.

جداول سايز بندي براي هر گروه سني آماده شده بود، اكنون زمان تست استاندارد بودن و نبودن اين جداول سايز بود. كار اصلي از همينجا شروع شد. اين سايز ها بايد روي  الگوهايي واقعي تست مي شد زيرا تنخور هيچكدام از الگوهاي متدهاي غيرايراني مطلوب و مورد رضايت استاد جوان وتوليد كنندگان درجه اول و مزونداران مطرح نبود و همين امر آغازگر ابداع الگوهايي شد كه در عين سادگي، تنخور ممتازي نيز بايد داشته باشند. روزها و ماه ها روي الگوهايي كه تهيه مي شد دوخت آنها با آزمون و خطا انجام مي شد تا ايرادات تنخوري هم اگر داشت بايد رفع مي شد…

بالاخره پس از چندين سال كار بي وقفه، الگوهاي پايه با تنخوري كاملا رضايت بخش  براي تمام گروهاي سني و جنسي آماده شد. 

از اين مرحله به بعد بصورت وسيع اين الگوها در آموزشگاه جوان براي كارآموزان و متقاضيان الگوهاي استاندارد، اعم از توليدكننده و مزون دار و… آموزش داده مي شد. به مرور در كارگاه ها و مزون هاي مختلف از روي الگوهاي آموزش داده شد لباسهايي دوخته مي شد كه خوشبختانه بالاي ٩٥ درصد، رضايت كامل از تنخوري و ايستايي لباسها حكايت داشت و پنج درصد باقي مانده ايرادات با نظر دوستان همكار خياط رفع مي گرديد.

طی سالهای اخیر، تمركز مديریت و مربیان آموزشگاه جوان براي به روز شدن الگوهاي آموزشگاه معطوف گرديده و امروز ادعا و افتخار داريم كه الگوهاي ابداعي استاد جوان (متد جوان)، بدون ايراد و بدون پرو هستند. شاهد اين مدعا صدها هنرجوي فارغ التحصيل آموزشگاه هستند كه هرسال با اعتماد بنفس بالا اقدام به ثبت برند و تاسيس مزونها و توليديهاي صاحب نام و برندهاي بسيار موفقي شده اند و با اخذ گواهينامه هاي معتبر بين المللي از طريق آموزشگاه در ايران و كشورهاي پيشرفته دنيا جذب بازار كار مي شوند.آموزشگاه جوان تنها آموزشگاهي هست كه موسس آن آقا در تهران هستند كه مجوز رسمي آموزش به بانوان و آقايان را همزمان و يكجا دارد.همچنين در سال ٩٤ اين آموزشگاهها بعنوان آموزشگاههاي كار آفرين نمونه كشوري (معرفي شده در برنامه يك ساعته زنده مثبت ١٧ شبكه ١) به هموطنان عزيز معرفي شدند.همچنين در سال ٩٥ نماينده اي از طرف سازمان ملل براي بررسي و شناسايي موسسات و آموزشگاه هاي تاثيرگذار در دنياي تجارت پوشاك، به تهران آمده بود كه از طريق سازمان فني وحرفه اي اين آموزشگاهها بعنوان پيشتاز و موفق در زمينه الگوهاي بي ايراد و بدون پرو معرفي شدند. اين نماينده پس از بررسي و تست الگوها و تاييد آنها در حضور نماينده فني و حرفه اي، هنرجويان  و مربيان آموزشگاه ، استاندرد و بي ايراد بودن الگوهاي “متد جوان” را كاملاً تاييد كردند.

برخی از ویژگی های ترمه آموزشگاه جوان:

  • سابقه فعالیت بالا
  • مخترع متد و سبک خیاطی با نام ( متد جوان)
  • تنها مرکز مجاز که موسس اقا برای آموزش خانم ها و اقایان را دارد.
  • معرفی به عنوان آموزشگاههاي كار آفرين نمونه كشوري
  • دارای فضای آموزشی ایده آل برای هنرجویان
  • دارای مجوز از سازمان فنی حرفه ای کشور
  • مشاوره های تخصصی برای راه اندازی کسب و کار
  • برگزاری ورکشاپ ها متعدد

راه ارتباطی با آموزشگاه جوان

تلفن تماس

 986 63 664 – 021 145 15 664 – 021

آدرس: تهران. خیابان ولیعصر. بالاتر از چهارراه ولیعصر. روبروی بزرگمهر. پلاک 1491. طبقه پنجم شمالی


0 دیدگاه

برای ارسال دیدگاه باید کاربر سایت باشید
ارسال دیدگاه